Egyre többen gondolkodnak saját cég, vállalkozás indításán, hogy ezzel lépjenek előrébb munkájukban. Ennek az első lépése a cég alapítása, amihez szükség lesz adatokra, információkra, valamint olyan dokumentumokra, amikkel alátámasztjuk ezeket az adatokat.
Először is szükség lesz természetesen a cég nevére. Ehhez dokumentumot nem kell csatolni, viszont a cégnév választásának szigorú szabályai vannak. A cégnév minimum 2 részből áll, és legalább 3 karakterrel el kell térnie az összes, már bejegyzett cégnévtől. Az utolsó rész a cégforma lesz a cég nevében.
Meg kell adni a cég székhelyét, telephelyét, fióktelepét is. Dokumentumként csatolni kell a székhelyzet tartozó, 30 napnál nem régebbi tulajdoni lapot is.
A cégalapításhoz elengedhetetlen az alapító tagok és a vezető tisztségviselő neve és egyéb személyes adataik. Ezeket személyazonosításra alkalmas okmány bemutatásával igazolni is kell.
Meg kell adni (ki kell választani) a vállalkozás tevékenységi körét, köreit.
Szintén kötelező információk a cég hivatalos elektronikus kézbesítési címe, ami egy e-mail címet jelent.
Ha ezek mind megvannak, akkor megalapíthatjuk vállalkozásunkat. Ha megfigyeljük az információkat, akkor többek között ezek fognak visszaköszönni később, amikor már működik cégünk, a cégkivonatban. A cégkivonat egy olyan céges dokumentum, melynek feladata, hogy a cég adatait tartalmazza és tanúsítja hivatalos formában. Számos céges ügyintézésnél, szerződéskötésnél szükség lesz bemutatására, mellékelésére.